Duit Kawen Cik Mar

March 07, 2011

Berdosa ke pekerja kilang???

meh mau sokseh-sokseh cikit
bukan mengumpat tapi tebar roti canai...hihi
korang malu ke dengan pekerjaan korang??
kenapa perlu rasa rendah diri???
selagi kerja korang tu halal,
selagi tu patut berbangga kan???
lain la korang jual dadah, jual dara, jual orang...
pelik la dengan mentaliti manusia sekarang
kalau "ko" rase malu dan rendah diri dengan pekerjaan ko
sebagai "pekerja kilang"

















kenapa ko tak cuba ubah hidup ko???
kalau sampai sekarang just ada perasaan rendah diri
dan rase hina pun tak guna.
dulu ada peluang timba ilmu kenapa tak gunakan betul2???
kenapa leka sangat dengan kehidupan???
sekarang baru nak ada perasaan malu semua tuk apa???
cik mar ni bukan memilih kawan
tak kesah la keje apa, bangsa apa, kulit warna apa,
semua kawan.
tapi kalau "ko" ulang2 part cik mar mesti tak nak kawan
dengan "ko" sebab just keje kilang
memang sakit hati la.
mata duitan sangat ke cik mar ni???
semua tu di akhirat kelak ALLAH swt takkan pandang
kita kawan maka kawan



nota kaki : tanpa pekerja kilang, xde la brg2 letrik, plastik kte guna skrg.


1 comment:

nabilah_2908 said...

bukan apa...terselit rasa rendah diri di situ..kena tgk mentaliti seseorg tu juga..

macam kamu..kamu tak kisah nk berkawan dgn siapa pun...tp ada yg kisah...

sy pun kerja kilang gak...huhu...

kalau org tnya..sy jawab keje kilang...sesetgh org akan berikan reakisi yg kurang menyenangkan...

ada juga yg kata..

"kerja kilang je...??"

jom ke APA KATA HATI pulak,
MOSQUES AROUND THE WORLD