Duit Kawen Cik Mar

April 01, 2011

sendiri insaf

wewitttt....sambil bayangkan muka amy search!!!
ok, sekarang makin jarang-jarang dan kadang-kadang update blog
makin malas ni....
jom cik mar nak story cikit cite minggu lepas
ok, memang kira dah BASI tahap nasi basi
tapi impak dia takkan BASI ok....
macam yang korang tak tau cik mar de 5 orang anak buah
4 perempuan dan 1 lelaki
anak buah yang 1st perempuan
umur dah 7tahun....erm, besar sudah anak buahku!!!hihi
sekarang nak story pasal dia la ni
nama si cantik manis ni NURHANI ARINA
Si comot...hehe




















tapi kiteorang, kawan2 dia dan dia sendiri bahasakan KAK IN
ni anak buah cik mar yang sangat2 "baik"
kenapa cakap camtu???
ok, bayang kan even tengah sebok main tetap akan datang klu di panggil
even tengah penat tetap akan buat keje klu ada yang minta tolong
baru-baru ni dia tetiba menangis
menangis yang teresak-esak
risau jugak la kan akak cik mar
 terus tanya kenapa kak in nangis ni???
jawapan yang paling tak disangka dari budak 7tahun
"kak in sedih sebab Tuhan tak sayang kak in" 
maka akak cik mar pun tanya kenapa cakap camtu???
jawapan yang lagi menusuk kalbu terkeluar dari mulut dia
"kak in sedih sebab Tuhan tak amik nyawa kak in. Tuhan tak sayang kak in.
tengok macam kumpulan Rabbani tu, Tuhan amik nyawa dia. Tuhan sayang dia 
tapi tak sayang kak in. Kenapa Tuhan tak amik nyawa kak in??"
owh...anak kecik, mulia sungguh ati kamu
baru 7tahun dah pk pasal mati
tapi kita yang dah hidup berpuluh tahun ni macam mne???
asyik taksub dengan kehidupan di dunia.
kak in sayang...jangan la terlalu mau Allah swt amik nyawa kak in
nanti sape lagi acik nak kacau...
tuk sape lagi acik nak beli tudung??
dengan sape lagi acik nak cerita2???
dengan sape lagi acik nak peluk cium....
ok...sungguh rindukan anak2 buah saat ni.




Clip Art

2 comments:

ecahmiaishika said...

rindukan rumah~~hiii=)
jemput baca sawang miaishika
http://miamasterpiece.blogspot.com/

fsio ukm said...

nyampah ak..kat tepi tu ade pelawat terkini.eeeeeeeee....
igt ek..ana bukak ni pun sbb terbukak.....hahahha